Tijdslot en Bezoekersstromen
De organisatie introduceerde dit jaar een tijdslot, waarbij bezoekers twee uur de tijd kregen om zich te oriënteren op vervolgopleidingen. Deze nieuwe aanpak bleek erg effectief. Door de constante doorstroom van jongeren uit verschillende leerjaren van vmbo, havo en vwo, hadden we doorlopend gesprekken. Veel jongeren hadden merkbaar weinig kennis over de maritieme sector, maar met behulp van onze achterwand en brochure kregen ze een goed inzicht in de veelzijdigheid van de sector. Het was fantastisch om te zien hoe nieuwsgierigheid en onwetendheid omgezet werden in enthousiasme.
Bezoekers en Promotiemateriaal
In de loop van de twee dagen hebben we ongeveer 600 gesprekken gevoerd, waarbij we rond de 750 brochures hebben uitgedeeld. Dit illustreert het succes van de beurs en onze samenwerking met de maritieme sector. Ook hebben we 500 exemplaren van het overzicht van open dagen van alle maritieme scholen meegenomen en alle exemplaren zijn uitgedeeld, een lichte groei ten opzichte van vorig jaar.